آخرین مطالب
پربازدیدترین مطالب

۱۲ دی ۱۳۹۲

مجله تابلو

اجتماع


«شمر زمانه ات را بشناس»، و ‌إلا…


734824_507115652672386_2049113099_n

آیا مداحان نباید مسلح باشند تا بتوانند از خود و ناموس خود – که البته بنا به اخبار واصله این بار به همراه نداشته اند – دفاع کنند؟
بیژن نایب

بعد از این که مشخص شد یکی از مداحان مشهور تهران – که افراد وابسته به استکبار جهانی او را بلبل بیت رهبری خطاب می کنند – در نیمه شب در اتوبان بابایی به سوی ماشین زن و مرد جوانی تیراندازی کرده، عده‌ای شروع کرده اند به اعتراضات بی جا. از جمله ی این اعتراضات بی جا، یکی هم این است که چرا یک مداح باید اسلحه داشته باشد.

من در این مقاله ی ارزشمند سعی می کنم این موضوع را «تبیین» کنم که چرا عده ای معدود این بحث انحرافی را مطرح کرده اند و این ها چه کسانی می باشند. بعدش نشان می دهم که چرا یک مداح باید همیشه با خود اسلحه حمل کند و اگر دستش به کلت و اسلحه ی مرحوم جدیداً مغفور ِ کلاشینکوف نمی رسد لااقل قمه ای، پنجه بوکسی، قفل فرمونی چیزی در اختیار داشته باشد.

اما قبل از هر چیز ببینیم اساساً چه کسانی به این موضوع اعتراض دارند؟ این افراد معترض همان کسانی هستند که اگر در کهریزک تحت بازجویی های فنی قرار گیرند معلوم می شود که قطعا از فتنه گرانی بوده که حتی بعد ازتجمع  ۳۰۰ نفره ۹ دی در همین چند روز پیش هم از رو نرفته اند. در حالی که خود سردار نقدی هم بعد از این تجمع باشکوه از رو رفت و از سخنرانی نادم گشته به خانه عزیمت نمود.
در واقع، اگر این بحث درست تببین شود، خواهید دید همین افراد فتنه گر هستند که یک واقعیت ساده و روشن را کتمان می کنند. می پرسید چه واقعیتی؟ عرض می کنم.
آن ها این واقعیت واضح و مبرهن را نادیده می گیرند که که یک مداح در دوران مداحیگری خود از صبح تا شب، (البته بیشتر از غروب به بعد) در حال لعن و نفرین به یزید و شمر است. این مداحان حتی در روز های معروف به «عید عمر کشون» (عیدی که برخی شیعیان می گیرند) به یزید و اعوان انصارش فحش «خوار- مادر» می دهند قربتاً الی الله. حالا شما نه، یزید و شمر. آیا یزید و شمر از دست این مداحان جگرشان خون نمی شود؟ و اگر خون به جگر یا جای دیگر شوند، آیا به فکر انتقام گیری نمی افتند؟
خب شما حساب کنید که اگر یکی از همان اراذل و اوباش صدر اسلام که با شمر و یزید همکاری می کرده اند (مثلا خولی) بخواهد از مداح مربوطه حتی زهرچشمی هم بگیرد، آیا این مداح نباید مسلح باشد تا از خود دفاع کند؟ اصلاً آمدیم و «حرمله» می خواست با پرتاب تیر سه شعبه به این بلبلان کذایی ایشان را مضروب نماید. آیا هر عقل سلیم و حتی غیرسلیمی هم نمی گوید در این موارد اسلحه برای دفاع از خود لازم است؟
امیدوارم فکر نکنید که این فرض غیر واقعی است و مربوط به تکنیک سیال ذهن و ادبیات نشأت گرفته از آمریکای لاتین و سایر جریانات انحرافی می باشد. خیر. اتفاقا این فرض از متن سنت شیعی درمی آید که می گوید «هر روز عاشورا و همه جا کربلاست».
اگر منطق صوری خوانده باشید می دانید که «اگر همه جا کربلا باشد» و «اتوبان شهید بایایی هم (یکی از همان) همه جاها باشد»، حنی حاشیه این اتوبان هم می تواند کربلا باشد یا مثلا حومه کربلا باشد. با این منطق قوی که به هر جان کندنی بوده از زمان ارسطو تا به حال دوام آورده،

آیا بعید نیست سرو کله ی شمر و یزید و خولی نیز یک باره در بزرگراه شهید بابایی پیدا شود و بیایند کنار ماشین «حاجی» ویراژ بدهند؛ همان طور که مثلا سایت موثق تسنیم اعلام کرده است؟

البته عده ای که که اطلاعاتشان متاسفانه زیاد است ممکن است بگویند ای آقا یا ای خواهر، این افراد که شمر و یزید و خولی نبوده اند بلکه یک زن و شوهر جوان بوده اند. اما ای دل غافل! شما فکر می کنید شمر و یزید و خولی امروزه با همان شمایل ظاهر می شوند که در صدر اسلام یا کمی آن ورتر از صدر اسلام ظاهر می شدند؟ خیر! آخر غفلت تا کی ملت؟ بصیرت تان کجا رفته؟ پس ۹ دی برای چه بود؟
حالا من نمی خواهم گریزی به صحرای کربلا بزنم، ولی اگر شما پوسترهای مربوط به «شمر زمانه ات را بشناس» را دیده بودید که زمانی در همین بزرگراه بابایی روی بیل بوردها باد می خورد، می توانستید به یاد بیاورید که شمر و یزید حتی می توانند در چهره ی باراک حسین اوباما هم ظاهر شوند چه رسد به یک زوج جوان که این جا در نقش اراذل و اوباش ظاهر شده اند.
حالا این شما و این هم شمر، ببخشید یعنی این شما و این هم مداحان بلبل گونه عزیز ما. آیا اینان نباید مسلح باشند تا بتوانند از خود و ناموس خود – که البته بنا به اخبار واصله این بار به همراه نداشته اند – دفاع کنند؟ همان طور که در اول یا شاید هم وسط های این مقاله ارزشمند گفتم، هر عقل سلیم و حتی غیر سلیمی نیز این نتیجه گیری ارزشمند را تایید می کند. اگر هم تایید نمی کند جرات دارد نصفه شب ها بیاید طرف های اتوبان شهید بابایی…